افزایش قیمت خودروهای کارکرده

قیمت خودرو - شاسی بلند
0 2,740

در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت خودروهای کارکرده بودیم. در این راستا رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: نوسان ارز با نرخ رسمی برای واردات، تقاضا را به سوی بازار خودروهای کارکرده منحرف کرد و قیمت های نامتعارفی را در این بازار رقم زد.

«کوروش مرشد سلوک» امروز (سه شنبه) افزود: التهاب بیش از بازار خودروهای خارجی، در مورد خودروهای دست دوم و کارکرده مشهود است و در برخی موارد اختلاف قیمت تا ۲ برابر نرخ واقعی را شاهدیم.

به گفته این مقام صنفی، در عمل عرضه خودروهای خارجی بسیار کمتر از تقاضای رو به رشد آن است و چون واردات خودروهای نو طبق ثبت سفارش، کنترل می شود، این تقاضا به سمت خودروهای کارکرده متمایل شده است.

وی اضافه کرد: تغییر قیمت ارز و افزایش حدود ۲ برابری تعرفه های گمرکی در ماه های گذشته، بر قیمت خودروها اثر مستقیم داشته و با منحرف کردن تقاضا به سمت بازار خودروهای کارکرده، موجب قیمت های غیرمعمول در این بازار شده است.

.

«افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژ داخل بیشتر بوده است؛ به طوری که خودرو سراتو فول آپشن مونتاژ داخل که تا چندی پیش ۱۰۵ میلیون تومان معامله می شد، امروز به ۱۶۰ میلیون تومان و قیمت خودرو پسابرجامی پژو ۲۰۰۸ با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان، به ۲۰۵ میلیون تومان رسید».

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.